lördag, maj 20, 2006

Dum Dummare Dummast

Så, 24 timmar in i Köpenhamnsvistelsen har jag låst mig ute, ätit trevlig nudelsallad på mysiga vietnamesen Lê Lê nhà hàng och intagit min andra drink (en mycket god Gerogia Mint Julep) på Oak Room. Man måste prioritera här i livet och att ha tak över huvudet är ju helt enkelt en prioritet bland många. Som tur är brukar jag omge mig med människor som tar större ansvar, som goda vänners flickvänner som kan ge en tak över huvudet.
Ytterligare några timmar in i vistelsen har jag lyckats med en mycket lång promenad på stan, fika på café Klimt och slutligen återerövra lägenheten. Utmattad ser jag fram emot att tillbringa kvällen med Sarah Silverman ackompanjerad av måsarna som flyger lågt ovanför taken på Fredrigsbergs gator och påminner om att det inte är långt kvar till premiären på Pixars Cars.