fredag, februari 23, 2007

Saker försvinner (och kommer tillbaka)

Om ni stöter på en AIDS-röd iPod nano med dylik lasergravyr (från en låt av Magnetic Fields) , så är chansen stor att den tillhör den oärliga individen som stal min ur ett klädskåp på S.A.T.S.
So it goes.

Ett litet tillägg om internets oanade krafter. Bara dagar efter den här postningen hittar jag helt oväntat först mina vita lurar och sedan själva iPoden i torktumlaren (som just kört klart programmet skåptorrt). Den listiga tjuven har alltså inte bara norpat min ögonsten ur mitt klädskåp, men därefter även läst in sig på There is no why, inväntat rätt tillfälle att placera den i tvätten. Allt i syfte att då mig att framstå som en dumskalle. Men , kära läsare, det tänker vi ju inte tillåta. Saningen kommer slutligen alltid fram och den här gynnaren kommer säkert, heed my words, få sitt rättvisa straff.

För den intresserade kan tilläggas att iPoden, sånär på några nya repor, verkar vara oberörd av händelseförloppet och spelar musik som ingenting hade hänt. Den är även en smula renare. Förmodligen då den tvättats med liknande färger.